Menu

Blog

To e-handelsgiganter, Amazon og Shopify

I dag er Amazon og Shopify to giganter i e-handelsbranchen, og de kan begge hjælpe dig med Koongo til at forbedre din virksomheds resultater online.
Amazon har været en etableret markedsplads i meget lang tid, Shopify begyndte at tilbyde sine tjenester for nylig, men det har allerede taget en stor del af branchen.

Amazon er en platform, der giver forhandlere mulighed for at sælge en bred vifte af produkter på sin hjemmeside og yder omfattende logistisk støtte.
Shopify tilbyder plads på hjemmesiden og al den support, der skal til for at gøre hjemmesiden stærk for kunderne.
Derfor hjælper begge platforme sælgere med at gøre forretninger, men på en anden måde. Derfor er de ikke i skarp konkurrence med hinanden. Det er faktisk ret almindeligt, at købmænd bygger deres hjemmesider ved hjælp af Shopify, mens de sælger deres varer på Amazon.

Forskelle mellem Amazon og Shopify


Derfor er den første forskel, at Amazon viser flere virksomheder til forbrugerne, i stedet viser Shopify kun én virksomhed til forbrugerne.

Der er en anden forskel.
Amazon bruger sin egen hjemmeside til at være vært for flere mærker, og derfor kan sælgerne ikke tilpasse deres plads på Amazon. På denne måde har Amazon millioner af mennesker, der køber fra deres hjemmeside. Hvert brand har mulighed for at øge sin brand awareness og få nye kunder fra andre brancher.
I stedet giver Shopify dig plads og værktøjer til din hjemmeside, som du kan tilpasse, som du ønsker. Men det er din pligt at øge dit kundegrundlag og din brand awareness.

Amazon sælger sine egne produkter på sin markedsplads, så det er en konkurrent for sine kunder. En købmand, der har sin egen hjemmeside, har ikke denne type problemer. Så hvis du bruger Shopify, vil dine kunder kun fokusere på dine produkter.

Udførelse af ordrer

Når du sælger online, er ordreudførelsen et af de vigtigste aspekter af din virksomhed.

Opfyldelse af Amazon-ordre

Amazon er helt sikkert den største onlineforhandler i verden. Den har været online i næsten 30 år, hvilket er en enorm tid i onlinebranchen. Amazon udfører næsten 6 milliarder ordrer hvert år. Derfor kunne Amazon udforme opfyldelsesoperationerne ganske omhyggeligt for at levere en service, der kunne være vellykket og tilfredsstillende.
Amazon er helt sikkert mange skridt foran i forhold til sine konkurrenter, når det gælder opfyldelsesprocessen. Med disse tal kan du forestille dig, hvor vigtigt det kan være for din virksomhed at arbejde med Amazon.

Opfyldelse af Shopify-ordrer

Shopify er en nyere og meget værdsat realitet i onlinebranchen. Den canadiske virksomhed har for nylig besluttet at føje muligheden for opfyldelse til sine tjenester.
Opfyldelsen af Shopify er kun tilgængelig i USA i øjeblikket. Shopify har investeret 1 milliard dollars i at udvikle sit fulfillment-netværk. Den ambitiøse virksomhed hævder, at dens service vil være hurtigere og billigere end konkurrenternes. Det er et vigtigt skridt, som udgør en alvorlig trussel mod Amazons dominerende position. Det er godt for de handlende, fordi et større udvalg altid er en fordel inden for e-handel. Det vil stimulere til at finde mere tiltalende og effektive løsninger til kunderne.

Det er også gode nyheder for folk, der bruger Koongo. Da både Amazon og Shopify har mange ordrer at administrere, kan Koongo hjælpe kunderne med at få en bedre og lettere oplevelse.

amazon shopify

Markedsføring af trafik med Amazon og Shopify

Amazon

Der er mere end 350 millioner produkter at vælge imellem på Amazon. Imponerende. På grund af omfanget af det næsten endeløse katalog er Amazon en kilde til gratis trafik for sine sælgere. Selvom mange sælgere betaler Amazon for at promovere deres produkter med annoncer.

Shopify

Shopify giver ikke mulighed for at få gratis trafik, men over 200 millioner mennesker køber hvert år fra deres butikker. Hver købmand skal drive trafik til sin butik ved hjælp af Facebook, Google eller andre trafikkilder.

Du tænker måske, at det er en god mulighed for at få gratis trafik fra Amazon, og det er sandt. Men der er stor konkurrence, og platformen er ret mættet. Shopify giver dig mulighed for at være uafhængig af din målgruppe. Koongo kan hjælpe dig, når du bruger platforme som Google Shopping til at reklamere for dine produkter.

Omkostningerne ved at bruge Amazon og Shopify

Shopify-priser

Shopify tilbyder en prøveperiode, så du kan bruge platformen gratis i de første to uger. Nogle gange kan du få længere tilbud. Dette tidsrum er meget godt, fordi du har mulighed for at oprette din hjemmeside uden at bruge penge.

Priser på Amazon

Du har to salgspakker: Individuel og Professionel. Du skal betale et gebyr for hver vare, du sælger, eller et månedligt gebyr, afhængigt af hvilken pakke du vælger. Du kan også have nogle henvisnings- og administrationsgebyrer, og du har ekstra omkostninger til FBA-tjenesten.

amazon shopify app

Sælgerens frihed

Selvstændigheden i Amazonas

Sælgere arbejder ikke helt selvstændigt på Amazon, fordi de er underlagt selskabets politikker. Amazon er også en markedsplads, og derfor kan du ikke rigtig tilpasse den

Selvstændigheden i Shopify

På den anden side fungerer Shopify anderledes. Det giver dig en butik, og derfor kan du sælge, hvad du foretrækker. Det er din hjemmeside, så du har fuld frihed til at tilpasse den, som du ønsker.

Fordele og ulemper ved at bruge Amazon og Shopify

Fordele ved Shopify

  • Nem opsætning: Opsætningen er nem og brugervenlig, fordi grænsefladen er ret intuitiv.
  • Unik butik: Du kan få dit personlige websted ved hjælp af det brede udvalg af skabeloner, som Shopify har stillet til rådighed
  • Enkel integration: Du kan integrere og tilpasse din butik med en lang række apps for at gøre den tiltrækkende for dine kunder.
  • Mobilvenlig: Shopify har flere mobiltilpassede løsninger til både Android- og iOS-enheder.
  • Kundesupport: Shopify-assistance er tilgængelig 24/7, så selv om den kun er baseret i Canada, vil du have kundesupport til rådighed for dig.

Ulemper ved Shopify

  • Priser: Du skal være meget forsigtig med prisen, fordi du har et månedligt gebyr, et kreditkortgebyr og et transaktionsgebyr. Hvis du vil have nogle ekstra funktioner, skal du måske også betale for dem.
  • Opsætningsproces: Opsætningen er ikke svær, men den er lang, og du skal måske give dig selv lidt tid til at få det hele med.
  • Unik: Shopify er unik, så hvis du har erfaring med andre platforme, vil du bemærke, at den fungerer anderledes.

Fordele ved Amazonas

  • Kundebase: Amazon har en kundebase på millioner af kunder, og du behøver derfor ikke at arbejde med markedsføringstragten. Du vil bruge Amazon SEO til at rangere dine produkter.
  • Opsætning: Alle kan sælge på Amazon, så længe man følger retningslinjerne.
  • FBA: Fulfillment by Amazon er en effektiv måde at sælge på.
  • Troværdig: Alle kender Amazon, og derfor vil en mulig køber handle med tillid.

Ulemper ved Amazon

  • Konkurrence: Du vil møde en masse konkurrence på Amazon. Hvis du sælger på FBA, har Amazon også dine produkter, så de kan kopiere dem og blive din konkurrent.
  • Branding: Du kan ikke tilpasse din butik. Der er masser af butikker på Amazon, og de ser alle ens ud.
  • Adgang til kundelisten: Du har ikke adgang til kundelisten, og derfor kan du ikke lave marketingaktiviteter med den.
  • Priser: Selv Amazon har mange gebyrer. Nogle grundlæggende, som er normale, og nogle andre henvisnings- og administrationsgebyrer. FBA har nogle ekstra gebyrer for at bruge sin service. Amazon vælger også den pris, de betaler for dine produkter på FBA.

Hvad er det bedste valg for din virksomhed?

Hvad er bedst for din virksomhed, Amazon eller Shopify? Som du kan se, findes den perfekte løsning ikke, fordi de begge har fordele og ulemper. Vi tror, at begge dele er vigtige for dig. De er ikke i konkurrence med hinanden, og de kan faktisk arbejde godt sammen. Du kan sælge dine produkter på Amazon oven på din Shopify-butik (som kan tilpasses fuldt ud, og du kan anvende markedsføringsløsninger). Fleksibiliteten hos en virksomhed som Shopify og dens investeringer får os til at tro, at der vil være behagelige overraskelser i den nærmeste fremtid.

Koongo med Amazon og Shopify

Det fantastiske er, at Koongo kan hjælpe dig med begge dele. Vi har mange kunder, der bruger Koongo til at koordinere de to giganter inden for e-handel. Det er ret enkelt at bruge Koongo, og vi gør dit liv lettere, når du skal administrere alle dine ordrer, der kommer fra hele verden.

Koongo er et værktøj til styring af produktfeeds, så det kan automatisere din data- og ordresynkronisering for onlinemarkedspladser som Amazon og/eller e-handelsmarkedspladser som Shopify. Vores produktfeed-styringsværktøj kan importere dine markedspladsordrer til din butik hvert 15. minut, hvilket er ekstremt lavt, og synkroniserer automatisk dit lager. På den måde kan du behandle markedspladsordrer på samme måde som dine Shopify-ordrer.

Din butik bliver et enkelt integrationspunkt for dine marketingaktiviteter. Koongo kan hjælpe dig med at sælge og reklamere for dine produkter på dine foretrukne online markedspladser eller salgskanaler.

Ændringer i dine produktdata sendes automatisk til alle dine forbundne kanaler. Koongo giver dig mulighed for at sælge produkter med lav lagerbeholdning forskellige steder på samme tid, men du vil altid sælge produkter på lager. På den måde vil du øge dit salg og dine konverteringer, og du vil kunne spare dyrebar tid til andre forretningsaktiviteter.

Koongo optimerer dine produktfeeds og automatiserer din produktsynkronisering. Det giver dig en komplet løsning til styring af produktdata og alle dine marketingaktiviteter.

  • Du kan bruge avancerede filtre til kun at vælge en gruppe produkter.
  • Kategorikortlægningen hjælper dig med at kortlægge din butik.
  • Du kan nemt ændre priserne på dine produkter.
  • Der er en valutaomregningsfunktion, hvis du sælger i forskellige lande.

Ansøg om at få Koongo til at hjælpe dig med Amazon og Shopify

Koongo er meget enkel at bruge, og den kan hjælpe dig med Amazon og Shopify. Desuden er det meget overkommeligt, da startprisen er så lav som 19 € pr. måned. Du kan til enhver tid opdatere dit abonnement i henhold til din virksomheds behov.
Der er ingen risiko forbundet med det, fordi der er en 30 dages gratis prøveperiode.

Hvis du vil have flere oplysninger, kan du kontakte os på support@koongo.com. Vi hjælper dig gerne med dine Amazon- og Shopify-integrationer.

Continue reading →

Start selling with Koongo today

or contact us for more details