Menu

Blog

Sælg på Amazon. Globally. Tips for Success

Med over 2 millioner onlineforhandlere, der sælger en milliard forskellige varer på tværs af de forskellige lande, er Amazon en af de mest magtfulde og globalt anerkendte online markedspladser i verden. Fordelene ved Amazon omfatter betalingsbehandling, beskyttelse mod svindel, en innovativ selvbetjeningsplatform, store trafikmængder og kundeservice i frontlinjen. Find ud af, hvordan du kan begynde at sælge på Amazons globale markedspladser med Koongo, og hvordan du slår dine konkurrenter.

Sælg på Amazon med Koongo

Det er omkring et år siden, at Koongo blev annonceret som integration for første gang. Siden da har vi udvidet alle integrationsmulighederne med Amazon, og i øjeblikket understøtter Koongo:

  • Sælg på Amazon
  • Amazon-produktannoncer

Koongo arbejder i øjeblikket med Amazon-markedspladser i Storbritannien, Tyskland, Spanien, Holland, Frankrig og USA. Hvis du er Magento-bruger, skal du downloade de nyeste feeds og taksonomier. Hvis du bruger Koongo som service (SEOshop, Biedmeer, Shopify osv.), har du automatisk de nyeste feeds til rådighed.

Succeshistorie om en SEOshop-baseret butik i Holland, der bruger Koongo til at integrere med Amazon.

Sælg på Amazon

Tips til vellykket salg på Amazon

  • UPC, EAN, stregkoder og ASIN’ er – Det er helt afgørende, at du har gyldige UPC (nogle gange kaldet EAN eller stregkoder) eller ASIN (forkortelse for Amazon Standard Identification Number) til dine varer, før du kan begynde at sælge på Amazon.
  • Produktnavne – Produkter på markedspladser som Amazon placeres blandt et hav af dine konkurrenter. Sammen med din pris er din titel det første, en kunde ser, og det er en vigtig ressource, ikke kun for dine søgeord. Men det er også en vigtig faktor for at sikre, at kunderne klikker på din annonce og forhåbentlig går til kassen med din vare i deres indkøbskurv. Prøv at inkludere så meget information som muligt i din titel. Herunder mærke, størrelse, farve og andre relevante oplysninger, som du mener kan gavne dine søgeord. Koongo har en indbygget funktion, Attribute Merging, som gør det muligt at opfylde dette krav ved at flette attributværdier med statisk indhold.
  • Produktbeskrivelser – Nøglen til en god beskrivelse på Amazon er længden, som bør være omkring 200 ord. Amazon tillader meget basal HTML i sine beskrivelsesfelter. Så hvis du er sikker på, at du kan bruge det, skal du sørge for at fremhæve overskrifter og understrege nøgleord og sætninger ved at skrive dem med fed skrift.
  • Feature Bullet Points – Amazon giver normalt mulighed for at tilføje op til fem bullet points til dine varer (men dette kan variere afhængigt af den kategori, varen er opført i). Sørg for, at dine punktopstillinger fremhæver dit produkts vigtigste funktioner og opsummerer vigtige oplysninger, som kunderne vil lede efter.
  • Søgetermer – Ligesom med punkterne giver Amazon også sælgere mulighed for at tilføje op til fem ekstra søgetermer til deres produkter. Prøv ikke at gentage søgeordene i din titel, men brug i stedet søgeord, der komplimenterer din artikel.
  • Billeder – Efter din pris og titel er billeder den næstbedste ressource til at sikre gode konverteringer til salg. Amazon har specifikke regler for, hvilke billeder de vil acceptere. For at overholde kravene skal billederne opfylde følgende kriterier: Billeder skal være mindst 1280 pixels på den ene side. Dit hovedbillede skal være på en hvid baggrund. Og hele produktet skal være synligt og bør fylde ca. 85 % af pladsen. Billeder må ikke indeholde vandmærker, kanter, URL’er, animationer, sælgerlogoer eller anden tekst.
Continue reading →

Begynd at sælge med Koongo i dag

eller kontakt os for flere detaljer