Et af de ældste, mest kendte og brugte værktøjer til at køre annoncer og lave forretning online er Google Shopping, der blev oprettet i 2002. Det er vigtigt at sælge på Google Shopping, fordi det har hjulpet mange butikker og brands over hele verden med at vokse og øge deres overskud.
Det er sket, fordi Google Shopping i gennemsnit kan generere %-1000% i ROAS (Return On Ad Spend). Derfor vil det være meget rentabelt og succesfuldt for dig at sælge på Google Shopping, fordi det er et af de vigtigste våben på det digitale marked for e-handel.
Google Shopping er en måde at få dine produkter vist med deres billeder på Googles søgeresultatside som produktannoncer.
Derfor hjælper det faktisk brugerne med at søge, finde og identificere specifikke produkter på shoppinghjemmesider.
Og den sammenligner også priserne mellem forskellige sælgere.
Derfor kan en køber blot gå ind på Google og søge efter et produkt.
Google vil vise Shopping-resultaterne øverst på siden.
Det er også muligt at gå ind på Google Shopping-siden og søge efter specifikke produkter.
Hvilke fordele er der ved at bruge Shopping-annoncer?
Når du leder efter noget på nettet, vil du sandsynligvis bruge Google i stedet for en anden søgemaskine, fordi Google har 4 milliarder brugere på verdensplan.
Med så stort et publikum er Google blevet optimeret til at producere meget præcise resultater.
Dette gælder også for Google Shopping, så længe annoncerne er oprettet korrekt.
Det stærke ved Google Shopping er, at annoncerne vises øverst i de organiske resultater, og på den måde er publikum i stand til at se dine produkter blandt de større konkurrenter, selv om du er et lille brand.
Andre fordele ved at sælge på Google Shopping er:
- Meget bred rækkevidde for stor synlighed.
- Bedre og mere kvalificeret trafik
- Let at sætte op og administrere.
- Informativ og visuelt tiltalende.
- Effektive rapporteringsværktøjer.
- Højt investeringsafkast (ROI).
- Mobilvenlig.
Ting, du skal gøre for at oprette en Google Shopping-konto:
- For det første skal du have en Google Ads-konto
- Derefter opretter og linker du en Google Merchant-konto til Google Ads
- Til sidst sætter du produktfeedet op til Google
På dette tidspunkt vil Google hente de oplysninger, du har givet, og de vil blive vist for dit publikum.
Ting, du skal overveje, hvis du bruger Google Shopping:
Dine Google Shopping-annoncer kan vises i følgende områder af Google:
- Google søger selv
- Shopping-fanen på Google Search
- Google Search Partner-websteder
- Google Display Network (herunder YouTube, Gmail og Google Discover)
Derfor er det meget vigtigt at huske på følgende:
- Beskrivende indhold, fremhæv brandnavn, nøgleord, produktattributter.
- Billeder af høj kvalitet, Google Shopping er meget visuel, og derfor spiller billederne en vigtig rolle.
- Smarte shoppingkampagner, maskinlæring hjælper dig med at spare tid og penge.
- Shoppable-annoncer på Google-billeder, dine annoncer vises på resultaterne af Google-billeder.
Hvad kan jeg sælge på Google Shopping?
Du kan sælge stort set alt på Google Shopping, men der er naturligvis nogle ting, der er forbudt:
- Forfalskede varer.
- Farligt gods.
- Produkter, der kan føre til uærlig adfærd.
Kører annoncer på Google Shopping
Kataloget med dine produkter på Google Shopping er gratis, men du skal betale for de annoncer, du kører.
De annoncer, der er på Google, bliver en del af et auktions- og budsystem.
Hvis du opretter en annonce på Google Shopping, er den derfor underlagt en Cost Per Click (CPC), som du betaler, hvis en bruger klikker på din annonce.
Omkostninger til annoncer på Google Shopping
Når du opretter dine Google Shopping-kampagner, kan du bestemme det budget, du vil afsætte, og det maksimale bud, du vil være villig til at betale.
En branche kan være meget konkurrencepræget, men du vil ikke bruge mere end det, du tidligere har sat op for dine Google Shopping-kampagner.
Men som vi sagde ovenfor, betaler du afhængigt af prisen pr. klik, der kan ændre sig, da dine annoncer er genstand for en auktion.
Den gennemsnitlige CPC på Google Shopping ligger normalt lige omkring en dollar.
Den kan dog variere fra 0,50 dollar til nogle få dollar afhængigt af konkurrencen i din branche.
Sådan sparer du penge på Google Shopping
Hvis dine Google Shopping-annoncer er udarbejdet på den rigtige måde, behøver du ikke mange klik for at konvertere din målgruppes interesse til salg.
På den måde vil du kunne sælge langt under dit CPC-mål.
Det er rigtigt, at Google kan have en høj CPC sammenlignet med andre platforme, men ROI kan også være meget høj sammenlignet med andre kanaler.
Andre nyttige oplysninger
I dag er det meget svært at finde en virksomhed på nettet, som ikke bruger Google til at promovere sine varer.
Mængden af trafik og ROI, der kan genereres, er meget vigtig.
Det meste af tiden er Google den kanal, der driver den største mængde trafik, konverteringer og indtægter for din virksomhed.
Hvis du sælger varer, er det nødvendigt at bruge Google Shopping, da det giver dig mulighed for at dukke op i toppen af den forskning, der tildeler dine produkter og dit brand tillid og betydning.
Google Shopping tager dog sine annoncepolitikker meget alvorligt, og derfor skal du overholde dem nøje.
Nogle fremgangsmåder, som f.eks. følgende, er forbudt:
- Misbrug af annoncenetværket
- Uansvarlig indsamling og brug af data
- Vildledende fremstilling
- Overtrædelse af ophavsret
- Promovering af spil
- Overtrædelse af varemærke
Hvorfor er det en fordel at sælge på Google Shopping med Koongo?
Det er nu, Koongo kan hjælpe dig med at sælge produkter på Google Shopping-markedspladsen.
Koongo bruger et simpelt CSV-produktfeed til at oprette forbindelse til din Google Shopping-konto.
På den måde er Koongo i stand til at uploade produkter fra din butik til dit Google Shopping-katalog og opdatere lageroplysningerne regelmæssigt.
På den måde risikerer du ikke at blive udsolgt, og oplysningerne er altid opdateret med en uovertruffen opdateringsfrekvens.
Som du måske ved, tilbyder Koongo fuld støtte til mere end 500 markedspladser og salgskanaler over hele verden, herunder Google Shopping, så du vil ikke fortryde at give Koongo en chance. Det understøtter fuldt ud enhver eksisterende platform fra Shopify, Magento, Prestashop, CCV Shop til enhver tredjeparts brugerdefineret platform. Du skal bare tilmelde dig for at tjekke, hvordan Koongo er i stand til at øge dit salg. Der er ingen risiko forbundet, 30 dages gratis prøveperiode er tilgængelig.
For flere detaljer kan du tjekke manualen til Google Shopping-integration eller Google Feed-optimering: 10 Best Tips for 2024 artiklen eller kontakte os på support@koongo.com. Vi vil med glæde hjælpe dig med din Google Shopping-integration.
Continue reading →