Menu

Blog

Sådan sælger du på Facebook-platformen

Vil du gerne sælge på Facebook-platformen? Selv hvis du ikke er interesseret i sociale medier, får du sandsynligvis brug for Facebook til at øge dit salg. Zuckerberg og hans venner lancerede Facebook i 2004 som en platform for et lille universitetsfællesskab. De vidste ikke, at Facebook ville blive den mest brugte sociale medieplatform i verden. Faktisk har Facebook i dag 2,80 milliarder månedlige brugere på verdensplan. Aldersgruppen er meget forskellig og omfattende på Facebook, man kan finde teenagere såvel som bedsteforældre, der bruger den amerikanske platform.

Derfor giver det dig mulighed for at vise dine varer til mange og forskellige mennesker. I årenes løb har de også opkøbt Instagram og Whatsapp, så Facebook har en dominerende position i det sociale mediemiljø, for som vi nævnte, kan du køre annoncer på Instagram via Facebook. Facebook tjente 84 milliarder dollars på annoncer i 2020, 21 % mere end i 2019, og 200 millioner små virksomheder bruger Facebook til at generere penge.

Hvad er fordelene ved at sælge på Facebook?

  • Det er gratis at være med på Facebook, og du betaler ikke noget medlemskab.
  • Der er mulighed for at nå ud til 2,80 milliarder mennesker og sælge varer.
  • Facebook kan også bruges til Instagram og Whatsapp.
  • Næsten 60 % af brugerne af sociale medier kommer fra Facebook.
  • 98% af brugerne får adgang ved hjælp af appen.
  • 78% af de amerikanske brugere opdagede produkter ved hjælp af Facebook.
  • Personlig kundeoplevelse.

Ting, du har brug for, før du starter tilmeldingsprocessen:

  • Hav detaljerede produktoplysninger, størrelse, vægt og SKU-numre for de produkter, som du ønsker at sælge på Facebook-platformen.
  • Beskrivelsen af varen skal stemme overens med billedet.
  • Før-og-efter-billeder er forbudt.
  • Ordrer skal afsendes inden for 3 dage og modtages inden for 7 dage.

Ting, du skal overveje, når du sælger på Facebook:

Der er tre forskellige måder at sælge på Facebook:

  • Markedsplads – Det er ikke et sted, hvor du kan købe og sælge varer direkte. Du kan se produkterne og være i kontakt med sælgeren for at foretage betalingen.
  • Butikker – Det er kun en mulighed for USA. Du kan oprette en butik for at sælge direkte fra din Facebook-butik. Og din CTA-knap (Call To Action) kan forbindes med dit e-handelswebsted. Den kan også linkes til din Amazon-butik eller Shopify-butik.
  • Grupper – Du kan sælge dine varer, men det er ikke din butik. Hvert opslag skal administreres separat, så det kommer til at tage noget tid. Men hvis en gruppe har mulighed for at købe og sælge, kan du starte dine opslag.


Hvad kan jeg sælge på Facebook?

Facebook bruger et system af kategorier, som giver dig mulighed for at sælge flere typer varer. Da Facebook og Instagram er en del af den samme gruppe og følger de samme regler, er de produkter, du kan sælge på Facebook, dem, vi nævner i blogindlægget om Instagram. Derfor kan du sælge fysiske varer på Facebook, men du skal læse vilkårene og betingelserne, fordi nogle produkter er udelukket.

Kører annoncer på Facebook-platformen

Facebook giver også mulighed for at køre annoncer på sin platform på tværs af forskellige placeringer. Det er muligt at bruge både billeder og videoer, og du kan lade Facebooks algoritme køre annoncerne automatisk. På den måde får du flere chancer for at betale den lavest mulige pris. Så annoncerne på Facebook fungerer på et auktionssystem.
Når man ser, hvor mange mennesker der bruger Facebook, er det en rigtig god måde at skubbe dine varer ud på de sociale medier. Folk vil begynde at tale om dine produkter, og de vil dele dine opslag på Facebook.

Omkostninger til annoncer på Facebook

Omkostningerne til annoncer på Facebook kan være svingende afhængigt af sæsonen. Nogle markeder kan helt sikkert være mere bekvemme end andre. Q4 har en tendens til at være dyrere, sandsynligvis fordi der er stor konkurrence blandt sælgerne under Black Friday. CPC-intervallet ligger normalt mellem 0,50$ og 2$, men finans- og forsikringsbranchen kan have højere omkostninger.

Sådan sparer du penge på Facebook-annoncer

Som sagt fungerer annoncerne på Facebook som en auktion, så jo bedre du laver dine annoncer, jo større chance har du for at nå ud til de rigtige mennesker, der ønsker at købe dine varer.

Du skal se nøje på din målgruppe, målsætning, konkurrence og placeringer. Forskellige placeringer kan have mere eller mindre dyre omkostninger. Facebooks læringsmaskine hjælper dig med at minimere omkostningerne, fordi den vælger de mest hensigtsmæssige steder til dine annoncer.

Du kan også begrænse dit bud, hvis du vil være sikker på, at du ikke bruger mere end et bestemt beløb på dine Facebook-annoncer.

Det er vigtigt at køre splittests for at finde frem til de annoncer, der klarer sig bedst. På den måde kan du forbedre dine annoncer, og i mellemtiden vil du reducere omkostningerne til annoncerne.

Andre nyttige oplysninger om Facebook-platformen

  • Hvis du forbereder annoncerne på Facebook, kan det være en fordel også at bruge dem på Instagram.
  • Hvis du vil sælge på Facebook, skal du have en virksomhedsside på Facebook.
  • Skab indhold, der kan være engagerende. Du ønsker ikke, at dine kunder skal tro, at du kun tænker på salg.
  • Facebook Marketplace giver ikke mulighed for at synkronisere med alle e-handelsplatforme. Du kan dog synkronisere med nogle af vores partnere som Bigcommerce og Shopify.

Hvorfor er det en fordel at sælge på Facebook med Koongo?

Koongo kan hjælpe dig, hvis du sælger dine produkter på Facebooks markedsplads.
Vi er forbundet med din Facebook-shopping ved hjælp af et simpelt CSV-produktfeed.
På den måde er Koongo i stand til at uploade produkter fra din butik til dit Facebook-katalog og opdatere lageroplysningerne regelmæssigt. På den måde risikerer du ikke at blive udsolgt, og oplysningerne er altid opdateret med en uovertruffen opdateringsfrekvens.

Som du måske ved, tilbyder Koongo fuld støtte til mere end 500 markedspladser og salgskanaler over hele verden, herunder Facebook. Du vil ikke fortryde, at du gav Koongo en chance. Det understøtter fuldt ud enhver eksisterende platform fra Shopify, Magento, Prestashop, CCV Shop til enhver tredjeparts brugerdefineret platform. Du skal bare tilmelde dig for at se, hvordan Koongo er i stand til at øge dit salg. Der er ingen risiko forbundet, 30 dages gratis prøveperiode er tilgængelig.

For flere detaljer kan du tjekke manualen til Facebook-integration eller kontakte os på support@koongo.com. Vi vil med glæde hjælpe dig med din Facebook-integration.

Continue reading →

Begynd at sælge med Koongo i dag

eller kontakt os for flere detaljer