Menu

Blog

Hvordan fremtiden for e-handel kan være

2020 vil blive husket som et hårdt år for alle mennesker i hele verden på grund af pandemien. Selvom Covid påvirkede både privatlivet og erhvervslivet, har den medført en vigtig udvikling i forhold til måden at handle på og fremtiden for e-handel. Kan vi tænke på 2020 som et skelsættende år for virksomheder?

I mange lande blev detailbutikker tvunget til at lukke deres lokaler på grund af den nedlukning, der var indført for at beskytte befolkningen. De handlende forstod, at onlinemiljøet kunne være den måde, hvorpå de kunne overleve. Der blev oprettet mange e-handelsbutikker, og de eksisterende blev videreudviklet for at imødekomme forbrugernes krav. Stigningen i onlinehandel blev fremtvunget på grund af uventede omstændigheder, men det skulle ske før eller siden, Covid fremskyndede bare processen.

Hvorfor 2020 er et skelsættende år for fremtiden

Vækst i e-handel i løbet af det seneste år

Da folk ikke kunne købe på gaden, steg onlinekøbene i løbet af det sidste år. Indtægterne fra e-handel nåede 4,25 billioner i 2020, næsten 1 billion mere end året før. Denne forskel skyldes, at køberne ikke kun var de sædvanlige unge mennesker, men hele samfundet. Alle har været involveret i denne nye vane med at handle online, for selv antallet af dagligvarer, der blev købt online, steg af indlysende årsager.

Sociale medier og influencere

Desuden bruger mange mennesker sociale medier. Så hvis du placerer dit brand på en social platform, kan køberne nemt finde dit organiske og annoncerede indhold.
Influencere hjalp nye virksomheder, der var på udkig efter opmærksomhed, så publikum kunne opdage dem på de sociale medier. Og de påvirkede naturligvis publikum med hensyn til valg af produkter.
Især sociale medieplatforme som Facebook, Instagram og Pinterest hjalp køberne med at finde de produkter, de havde brug for i det svære øjeblik.

Maskinlæring og automatisering

Maskinlæring og andre automatiseringssystemer hjalp nye sælgere med at finde købere mere effektivt i det digitale miljø. Jo flere oplysninger maskinlæringen kan få, og jo bedre bliver præstationen med mindre arbejde for de handlende. Grunden til at have en automatisering er at gøre arbejdet mindre for mennesker.

Kraften i mobilen

Mobile enheder har spillet en meget vigtig rolle. Omkring 3 billioner mennesker har en mobiltelefon på verdensplan, og i dag kommer det meste af trafikken fra en mobil enhed. Derfor er det vigtigt, at hjemmesiden er mobiltilpasset for at forbedre brugeroplevelsen og lade kunderne afslutte deres køb. Det er ikke let at skabe et vellykket website til både desktop og mobil, men det er vigtigt at gøre en indsats, da det vil hjælpe med at forbedre konverteringsraten og salget.

Mobilapps har hjulpet med at forbedre mobiloplevelsen på tværs af brugerne, fordi de normalt er brugervenlige og mere intuitive i salgsrejsen. De er allerede optimeret til Android og iOS, og de handlende behøvede kun at tilføje deres produkter eller brand, så køberne kunne finde dem.

Annonceomkostninger

Købmænd, der var nye i det digitale miljø, begyndte at promovere deres forretning online, fordi de havde brug for, at køberne fandt dem, hvis de ville sælge deres varer. Så nye online-sælgere begyndte at byde online for at reklamere for deres produkter. Derfor steg konkurrencen på tværs af mange brancher, hvilket medførte højere omkostninger for de annoncer, der havde en stigning.

Kundeoplevelse og tid

Kundeoplevelsen var et af de vigtigste punkter for både købere og sælgere, der var nye i den digitale verden. De handlende skulle give en venlig og pålidelig online-oplevelse. Mens køberne skulle finde rundt i et nyt miljø og finde ud af, hvordan de skulle købe produkterne.

De handlende var nødt til delvist at genoverveje deres leveringsprocedurer. Normalt sendte mærkerne produkterne til deres butikker, og derfra modtog kunderne produkterne direkte. Pludselig begyndte de også at modtage ordrer fra internettet, og de var nødt til at levere dem til kunderne. Bortset fra nogle markedspladser som Amazon, der allerede havde et etableret leveringssystem, måtte mange brands oprettes fra bunden for at tilfredsstille deres behov og de endnu mere stigende kundeforespørgsler.

Hjemmesiderne skulle være veloptimerede, så brugerne kunne nyde den nye oplevelse. En veloptimeret onlinebutik hjælper med at øge konverteringsraten og salget.

Fremtidens e-handel: Online detailhandel

Den bedste måde at give en god onlineoplevelse på er at lade køberne have kontrollen med innovative digitale løsninger.

Hurtig og nem at købe

Checkout-oplevelsen er en af de vigtigste og mest kritiske faktorer på nettet for en onlinekøber.
Det skal gå så glat som muligt, fordi du gerne vil vinde dine kunders tillid. Derfor skal du undgå unødvendige trin, der kan få dine kunder til at skifte mening før betalingen.
Du kan også have fleksible løsninger som Køb nu og Betal senere for at vinde deres tillid.
At give mulighed for at gemme betalingsoplysninger og forsendelsesoplysninger vil gøre tilbagevendende kunder meget glade.
Hvis du tilføjer billige krydssalgsprodukter ved kassen med 1-klik-muligheden, vil du genskabe deres traditionelle oplevelse, og du kan øge dit salg.

Kampagner og forsendelsesmuligheder

Automatiserede rabatter er meget vigtige, da de forbedrer kundeoplevelsen. De undgår også mulige klager over koder, der måske ikke virker, eller købsfejl.

Det er vigtigt at tilbyde flere forsendelsesmuligheder som klik og hent, gratis levering og VIP-programmer til loyale kunder. På den måde vil folk have en tendens til at købe online oftere, da de kan undgå at bære deres indkøb.

Fremtidens e-handel: Forsendelse og logistik

Højere antal returnerede produkter

På grund af covid var mange forhandlere nødt til at ændre deres returpolitik og gøre den mere fleksibel for deres kunder. Især med tøj købte kunderne flere versioner af et produkt og returnerede derefter de unødvendige.

Forøgelse af forsendelsesomkostninger

Da folk ikke kunne købe direkte i butikkerne, steg antallet af onlineordrer. Derfor måtte kurérerne arbejde mere og købe nye værktøjer for at kunne tilfredsstille kundernes efterspørgsel. Denne stigning i antallet af ordrer førte til højere forsendelsesomkostninger.

Fremtidens e-handel: Konkurrencedygtig fordel ved opfyldelse

Butikkerne begyndte at tilbyde click and collect-service og også afhentning ved kantstenen, som kunderne satte pris på. Ubrugte butikslokaler blev til opfyldningsområder, som også kan bruges til click and collect. Så de steder kunne også bruges som forsendelsescentre for butikker eller onlinekøb.
At have flere leveringsområder var en god løsning for mærkerne. De kunne tilbyde lokale leverancer, der tydeligvis er hurtigere end den traditionelle forsendelse. På den måde imødekommer de forbrugernes krav og glæde.

Mærkevareemballage forbedrede kundeoplevelsen. Folk plejede at gå i butikker, og derfor kunne de personligt se de produkter, de købte. Det var en helt ny oplevelse at pakke de produkter ud, som de kun havde set online, når de blev leveret derhjemme. Det er blevet en strategisk taktik for at opnå tilbagevendende kunder. Smarte købmænd drager også fordel af den oplevelse, de giver, og tilføjer endda kampagner til fremtidige køb i kassen.

Automatiser lagerstyring

Brugen af avanceret lagerstyring er en af de vigtigste faktorer for at have et validt fulfillment-netværk. Du skal være sikker på, at dine lagerniveauer er helt korrekte på tværs af dit netværk, især når du sælger fra forskellige markedspladser og steder. Automatiserede regler vil hjælpe med at spare tid, begrænse fejl, få en gnidningsfri opfyldelse og reducere omkostningerne.

Fremtidens e-handel: Udvikling af brands

Markedspladser er fantastiske steder for både sælgere og købere. Sælgere har altid haft mulighed for at få opmærksomhed. I løbet af det sidste år, da forbrugerne kæmpede med penge, ledte de efter løsninger på tværs af nye mærker. På den måde fik nystartede virksomheder mulighed for at få uventede indtægter, fordi de kunne slå konkurrencen fra store brands.
Mange købere leder efter markedspladser som eBay og Amazon. De leder ikke efter brandet. 70% af Amazon-søgningerne har ikke mærkenavnet. De foretrækker at spare penge og få mere skræddersyede løsninger.

Folk besøger også små onlinevirksomheder, som har visioner, der matcher deres overbevisninger. Deres indkøbsvaner omfatter produkter, der er i overensstemmelse med deres nøgleværdier som bæredygtighed og genbrug. De leder efter en menneskelig forbindelse, som de ikke ville finde på markedspladser.

Derfor er det en vigtig strategi at fokusere på løsninger som mobilapps, loyalitetsprogrammer, livechat, sms og e-mailmarketing for at være så tæt som muligt på sit publikum og give personlig service og oplevelse.

Automatisering af lagerstyring vil også hjælpe med at opdatere lagermængden i realtid og forudsige forbrugernes efterspørgsel.

Fastholdelse af kunder i fremtidens e-handel

Det har været svært at holde på kunderne under pandemien. Mange forbrugere mistede deres job verden over og havde ikke mange penge at bruge. Mange nye virksomheder dukkede op online, og de øgede konkurrencen mod eksisterende onlinebutikker. Så de eksisterende forbrugere begyndte at bruge deres penge nye steder.

Nye kanaler

Brands er altid på udkig efter nye løsninger til at sælge deres produkter og være konkurrencedygtige og til stede på markedet.
Stemmeshopping og videoshopping bliver nye kanaler, hvor de handlende gerne vil være.

Fremtidens e-handel: Stemmestyret shopping

Hvad er voice shopping? Det er, hvad navnet siger, at det er. Du bruger din stemme til at foretage køb via en kompatibel smart-enhed (det kan være en telefon, tablet eller endda en smart-højttaler, der er forbundet til internettet). Stemmeshopping er et hurtigt system til research, fordi stemmekanalen er næsten 4 gange hurtigere end at skrive.
Det er også en vigtig del af hjemmets kontrolsystem, og forholdet til teknologien bliver mere menneskeligt.
Allerede nu har mere end 30 % af internetbrugerne på det amerikanske marked erfaring med en stemmeassistent. De nyder at lede efter produktinformation, og de køber endda produkter.
Ifølge prognoserne vil 8 milliarder enheder have stemmeassistenter i år 2023.
Lokale virksomheder (som dagligvarebutikker, lægehuse, restauranter, spaer og klinikker) er de første, der nyder godt af undersøgelser af stemmeshopping.

Fremtidens e-handel: Video-shopping

Videoshopping tager også store skridt inden for handel. Det startede med Tiktok, men Instagram, Facebook, Twitch og Amazon Live ser store muligheder i denne kanal. Funktionerne i videoshopping øger chancerne for, at kunderne nemt kan gennemføre et køb. Videoshopping giver en direkte oplevelse fra browsing til køb.
Videoer er nemme at lave og giver en masse information, som man hurtigt kan forstå og nemt huske. Det har også en meget høj klikfrekvens (CTR), så det øger chancerne for et køb.

Hvad skal man gøre for e-handelens fremtid?

Den digitale verden ændrer sig hurtigt, så det er vigtigt at være opmærksom på den mulige udvikling, der kan ske for at hjælpe dig med at forbedre ydeevnen og få lettere processer for vores virksomhed.

Det er nødvendigt at skalere virksomheden til en multikanalstrategi for at øge chancerne for at være der, hvor dine kunder er, og sælge dine varer.
Koongo kan hjælpe dig med at koordinere lagerbeholdningen af dine produkter på tværs af de forskellige kanaler, som du måske bruger.

Prøv Koongo for at sælge på tværs af flere kanaler

Koongo er meget enkelt at bruge, og det kan hjælpe dig, hvis du vil sælge på tværs af forskellige kanaler. Og du har masser af valgmuligheder, fordi vi arbejder med over 500 kanaler. Koongo tilbyder kanalforbindelser til markedspladser som Amazon Google Ads Bol.com KelkooMarktplaatsidealoBeslisteBay ØnskerCdiscount Google ShoppingWebgainsManomanoRakutenSpartoo og mange flere.

Koongo importerer dine markedspladsordrer til din butik og synkroniserer automatisk lagerbeholdningen.

Den automatiske ordresynkronisering er tilgængelig for mange af Koongos understøttede e-handelsplatforme som Bigcommerce, Lightspeed, Shopify, CCV Shop, Magento, Magento 2 eller Woocommerce, og andre kommer snart til.

Koongo er meget overkommelig, da startprisen er så lav som 19 € pr. måned. Du kan til enhver tid opdatere dit abonnement i henhold til din virksomheds behov.

Koongo understøtter også automatisk ordrehåndtering for online markedspladser som Amazon, Bol.com, Bestlist, eBay, idealo, Wish og Miinto.

Desuden kan du øge og mindske prisen på dine produkter ved hjælp af enkle formler fra Koongo-appen.
Koongo centraliserer dine produktdata og distribuerer dem automatisk på alle tilsluttede online markedspladser og prissammenligningswebsteder. Derfor er dine produktdata altid opdaterede på alle marketingkanaler, som du forbinder via Koongo.

Desuden er der ingen risiko forbundet, fordi en 30 dages gratis prøveperiode er tilgængelig, og du har tid til at oprette din profil og teste Koongo inden betalingsperioden.

Hvis du vil have flere oplysninger, kan du kontakte os på support@koongo.com. Vi vil med glæde hjælpe dig med dine integrationer.

Continue reading →

Begynd at sælge med Koongo i dag

eller kontakt os for flere detaljer