Menu

Blog

Sådan sælger du på Instagrams markedsplads i dag

Har du nogensinde overvejet at sælge på Instagram? Instagram, en af Meta-platformene, er en af de mest brugte sociale medieplatforme i verden med 1 milliard aktive brugere om måneden. 90% af dem følger mindst én virksomhed online. Desuden er to tredjedele af brugerne af denne meget visuelle platform under 35 år. Denne type publikum gør Instagram til et meget interessant sted for marketingfolk og sælgere. De fleste Instagram-brugere findes i USA og Indien med 140 millioner brugere hver. Europæiske lande som Rusland, Tyrkiet, Storbritannien og Tyskland ligger i top 10 over verdens førende lande, når det gælder publikum.

Instagram er blevet meget innovativt. I begyndelsen var det kun en billedplatform, men så fik man mulighed for at tilføje videoer. Til sidst tilføjede de Instagram TV og opfandt reels, en videoklipfunktion, som er blevet kopieret af andre platforme, til folk på nettet, som er blevet fokuseret på videoer. En platform som Instagram er meget nyttig og attraktiv for virksomheder, fordi den gør det nemt at nå ud til et stort antal mulige købere og udsende effektive budskaber.

Hvad er fordelene ved at sælge på Instagram?

Med andre ord, hvorfor skal du sælge på Instagram?

  • Instagram er meget visuelt, og det meste af den information, vi har i vores liv, er visuel. Det gør det lettere for vores hjerner at bearbejde informationen og huske den. En platform, der bruger billeder og videoer til at udsende reklamebudskaber, er perfekt.
  • Som nævnt ovenfor er målgruppen ung, så du kan vise dine varer til mange mennesker, der har tendens til at købe online.
  • Instagrams algoritme viser produkterne til folk baseret på deres interesser.
Sælg på Instagram
  • Det er en meget engagerende platform, og det er helt almindeligt, at folk kommenterer og deler oplysninger om opslag eller historier med tags og hashtags. Det betyder, at dine produkter kan dukke op i feeds eller storylines hos et stort antal Instagram-brugere.
  • Brugergenereret indhold er meget værdifuldt på Instagram. Folk, der har købt dine produkter, kan poste dine varer, bare fordi de er tilfredse med købet.
  • Når dine produkter er på Instagram, er det meget nemt at skabe en forbindelse til dit publikum og lokke dem til at købe dine produkter.
  • Brand awareness kan nå meget høje toppe af volumen uden grænser. For eksempel kan en europæisk sælger finde kunder i USA, hvilket betyder, at du vil kunne øge dit salg eksponentielt.

Ting, du skal bruge, før du starter tilmeldingsprocessen:

  1. Er din virksomhed placeret på et marked, hvor Instagram fungerer? Din konto skal være i et af de lande, hvor Instagram giver dig mulighed for at sælge.
  2. Sælger du fysiske varer?
  3. Overholder din virksomhed Instagrams handelspolitik?
  4. Har din Instagram en virksomhedsprofil?
  5. Har du forbundet din Instagram-konto med en Facebook-side?

Hvis du kan svare “ja” til alle disse spørgsmål, kan du sælge på Instagram.

Ting, du skal overveje, når du sælger på Instagram:

Først skal du have en Instagram-forretningskonto med en kort biografi om din butik. Du skal tilføje URL’en til din hjemmeside, e-mailadressen og kontaktnummeret. Du skal måske også bruge nogle brandede hashtags for at hjælpe folk med at finde din konto.

I reden skal du forbinde din Instagram-konto med et Facebook-katalog, som du selv kan oprette eller forbinde med et eksisterende. Derefter kan du tilmelde dig shopping i dine Instagram-indstillinger.

Når butikken er sat op, kan du tilføje dine opslag og historier med tags, hashtags og klistermærker for at øge salget. Du skal uploade billeder og videoer af høj kvalitet for at få engagerende indhold.

Instagram giver dig mulighed for at tagge op til fem produkter pr. billede, hvilket gør det nemt at krydssælge.

Tag et kig på din Shopping-indsigt for at se, hvordan dine opslag og historier klarer sig. Det hjælper dig med at forstå, hvad dine kunder foretrækker, så du kan tilbyde mere relevante produkter til dit publikum.

Hvad kan jeg sælge på Instagram?

Som nævnt ovenfor kan du sælge fysiske varer, men ikke alt. Visse forbudte ting virker indlysende, men andre kan være mindre intuitive. Du kan f.eks. ikke sælge våben, dyr eller kropsdele (helt klart). Det er vigtigt at læse hele listen over forbudte genstande, før du begynder at sælge på Instagram.

Kører annoncer på Instagram

Der er andre måder at sælge på Instagram ved hjælp af feeds og stories. Det er en stor hjælp, hvis du vil promovere dine produkter og din butik. Priserne er meget overkommelige, bedre end Google-annoncer, og du kan nå ud til folk, der ikke kender dit brand endnu.
Endnu bedre er det, at du kan få en fantastisk ROI (return on investment), hvis du gør dem godt.
Du kan have annoncer på fotos, videoer, historier, karruseller, udforsk og samlinger.
Desuden vil de hjælpe dig med brand awareness, så dine organiske opslag får et bredere engagement og flere fordele.

Omkostningerne ved annoncer på Instagram

CPC, dvs. prisen pr. klik, kan være meget lav, endda mindre end 1,00 dollar. Omkostningerne pr. mille, også kendt som cost per thousand og forkortet CPM, kan være så lave som $3,00, hvilket er endnu lavere end Facebook.
Det er ekstremt gode tal i reklamer, men de kan påvirkes af faktorer, der kan have indflydelse på de endelige omkostninger. Hvis du vil opnå god performance, skal du oprette dine annoncer på en bestemt måde.
En brand awareness-kampagne har en tendens til at være mere praktisk end en konverteringskampagne. Det skyldes, at målet med en konverteringskampagne er nede i tragten, hvilket er sværere at opnå.

En bredere målgruppe kan blive mere interesseret i at lære dit brand bedre at kende end en specifik målgruppe, som du er nødt til at betale for at nå konverteringsmålet.
Uanset kampagnens formål bruger en bredere målgruppe som regel mindre end en målrettet. Det sker, fordi dine konkurrenter handler strategisk på samme måde.

Budgettet er en anden faktor, man skal huske på. Det tager længere tid at forlade læringsfasen og optimere din kampagne, hvis du sætter et lille budget.

CTR, dvs. procentdelen af gange, hvor folk har set din annonce og klikket på den, er også meget vigtig. Hvis den er mindst over 2%, vil omkostningerne være lave. For at opnå det resultat skal du udarbejde en annonce, der passer til din målgruppe, for at øge dine chancer for at konvertere og opnå en CTR på over 2 %.

Sådan sparer du penge på Instagram-annoncer

Brug kampagner for websitetrafik med brede målgrupper, så pixlen kan lære, hvilke mennesker der foretrækker dine produkter.

Retarget den målgruppe, der ikke konverterede, så du har flere chancer for at få konverteringer.

Instagram-algoritmen er meget intuitiv, så automatiske placeringer er en god måde at øge antallet af konverteringer på. Instagram vælger den bedste placering, du har brug for til at sende din annonce til den lavest mulige pris.

Andre nyttige oplysninger om Instagram

  • Det er gratis at have en butik på Instagram. Selv om du måske betaler et lille gebyr for dine salg på Instagram, skal du bruge penge for at tjene penge.
  • Du behøver ingen følgere for at sælge på Instagram! Men hvis du har mindst 10.000, kan du linke dine historier til din butik. Dette er en meget stærk Call To Action til at generere salg, fordi brugerne på Instagram elsker denne funktion.
  • Få en Instagram-forretningskonto, fordi du kan berige din biografi med nyttige oplysninger og Call to Action-knapper. Det giver dig også adgang til sektionen med strategisk indsigt, hvor du kan se visninger, rækkevidde, klik på hjemmesiden og følgeraktivitet.
  • Fortæl dine kunder, at de kan handle fra din virksomhedskonto, og husk at tilføje indhold med flere taggede produkter for at fange din målgruppes mange interesser.
  • Du kan planlægge dine indlæg. Der findes gode planlægningsapps, som kan hjælpe dig med det, mens du er på ferie. Husk, at regelmæssige opslag vil hjælpe din butik med at få succes.
  • Vær vært for gaver og konkurrencer. De hjælper med brand awareness og konverteringer. Influencere kan hjælpe dig med at gøre en giveaway meget vellykket og mere generelt skabe en fantastisk buzz om dit brand og din butik.
  • Planlæg også nogle live-sessioner med dit publikum. De er gratis, og du kan holde videomøder med tusindvis af mennesker. De vil vide mere om dig, dit brand og dine produkter. Det er en fantastisk måde at skabe ægte engagement på og lade dine kunder stole nok på dig til at foretage et køb. Du kan lave en behind-the-scenes om dine produkter, så de ved, hvordan de er skabt. Du kan invitere køberne til live-sessionerne, så de kan opleve de fantastiske oplevelser med dit brand.

Hvorfor er det en fordel at sælge på Instagram med Koongo?

Koongo bruger et simpelt CSV-produktfeed til at forbinde med din Instagram-shopping og gøre det nemmere at sælge dine produkter.


Det gør det muligt for Koongo at uploade produkter fra din butik til dit Instagram-katalog og opdatere lageroplysningerne regelmæssigt. Det reducerer i høj grad risikoen for udsolgte varer, og endnu bedre er det, at oplysningerne altid opdateres med en uovertruffen frekvens.

Som du måske ved, tilbyder Koongo fuld understøttelse af mere end 500 markedspladser og salgskanaler over hele verden, herunder Instagram. Du vil ikke fortryde, at du gav Koongo en chance. Den understøtter fuldt ud enhver eksisterende platform fra Shopify, Magento, Prestashop og CCV Shop til enhver tredjeparts brugerdefineret platform. Du skal bare tilmelde dig for at se, at Koongo er i stand til at øge dit salg. Der er ingen risiko forbundet, 30 dages gratis prøveperiode er tilgængelig.

For flere detaljer, se Instagram-integrationsmanualen eller kontakt os på support@koongo.com. Vi vil med glæde hjælpe dig med din Instagram-integration.

Continue reading →

Begynd at sælge med Koongo i dag

eller kontakt os for flere detaljer