Menu

Blog

7 tips til sælgere, der kommer i gang med Rakuten

Rakuten er en af de stærkeste, globalt anerkendte online markedspladser. Med over 40.000 onlineforhandlere, der sælger over en milliard forskellige varer på tværs af de forskellige Rakuten-sider, er det ikke underligt, at flere og flere sælgere ønsker at markedsføre deres produkter hos en så stor onlineforhandlergigant.

Med så stort et udvalg af sælgere og produkter, hvordan kan du så konkurrere om at sikre, at dine Rakuten-lister er et stykke over resten? Hvad skal onlineforhandlere gøre for at sikre, at de får mest muligt ud af deres opslag på Rakuten? Vi giver dig et par tips!

Om Rakuten

Rakuten.com, der tidligere hed Buy.com, fortsætter sin mission med at levere en enestående shoppingoplevelse til over 18 millioner kunder og tilbyde et bredt udvalg af varer og forhandlere. Rakuten.com er en ægte markedsplads, der giver detailhandlere mulighed for at opbygge individuelle relationer og gøre en ekstra indsats for deres kunder. I modsætning til langt de fleste ansigtsløse, transaktionelle e-handelsmarkeder, som også sælger direkte til forbrugerne, fokuserer Rakuten.com på at opbygge relationer med forhandlere og forbrugere og adskiller sig på oplevelse og ikke kun på pris.

Rakuten.com fokuserer på at levere mere end bare en transaktionsoplevelse til forbrugerne, i stedet for at skabe forbindelser mellem handlende og købere via deres ‘discovery’-shopping, videoindhold og anmeldelser. Rakuten.com mener, at e-handel skal være underholdning og sjov for kunderne.

7 tips

Her er tips til, hvilke oplysninger der skal medtages i en række af felterne i Primary File.

  • Produktets navn: Vi anbefaler, at du angiver produkttypen i dette felt. En GPS-enhed skal f.eks. hedde: “Garmin Nuvi 285WT Auto GPS” og ikke “Garmin Nuvi 285WT”. Det gør det lettere for publishers at finde produktet ved en søgning.
  • SKU-nummer: Brug et SKU-nummer, der er unikt for produktet. Brug ikke det samme SKU-nummer til alle produkter.
  • Lang produktbeskrivelse: Selvom dette ikke er et obligatorisk felt, opfordrer vi dig til at bruge det. Jo mere information udgiverne har om dine produkter, jo mere information kan de give videre til forbrugerne, og jo bedre kan de promovere dine produkter.
  • Udsalgspris: Hvis der er rabat på en vare, skal du indtaste den nedsatte pris i feltet Salgspris og lade prisen i feltet Detailpris være udiskonteret. Dette gør det muligt for kuponudgivere, der trækker detailprisen og udsalgsprisen, at vise brugerne besparelsesbeløbet. Ofte ændrer annoncørerne detailprisen til udsalgsprisen og viser dermed ingen rabat. I dette scenarie kan en udgivers hjemmeside angive: “Spar 0% på denne vare!”
  • Søgeord: Selvom det ikke er et obligatorisk felt, anbefaler vi, at du inkluderer søgeord, fordi det giver udgivere mulighed for at søge på tværs af produktdataene, så besøgende på deres websteder nemt kan finde dine produkter.
  • Universel produktkode: Dette er ikke et obligatorisk felt, men vi opfordrer dig til at inkludere det, fordi UPC-koder bliver mere og mere vigtige for udgivere, der arbejder på mobilområdet.
  • Klasse-ID / Attributter: Du er ikke forpligtet til at indsende en attributfil, men vi opfordrer dig til at gøre det. De detaljerede, vertikalspecifikke oplysninger, du kan inkludere i disse felter, er uvurderlige for udgivere, der fokuserer på disse områder (f.eks. tøj, musik eller film).

Rakuten understøttes af Koongo!

Selvfølgelig understøttes Rakuten fuldt ud af Koongo!

Continue reading →

Begynd at sælge med Koongo i dag

eller kontakt os for flere detaljer