Menu

Blog

Koongo University – feeds, kanaler og hjemmesider

Her i Koongo skelner vi mellem flere typer af online markedspladser og platforme, og vi mener, at forskellene er af rimelig betydning. De adskiller sig især fra hinanden med hensyn til integrationsmulighederne med din e-handelsplatform.

Salgskanaler

Salgskanaler tilbyder normalt API-tjenester, der giver mulighed for dyb integration på produkt-, ordre- og nogle gange også kundeniveau. Integrationen strømliner alle processer, herunder produktudgivelse, download af ordrer og tilpasset synkronisering.

Et typisk eksempel på salgskanaler kan være Amazon, Fruugo eller Aukro e-handelsmarkedspladser. De seneste to understøttes naturligt af Koongo!

Hjemmesider til produktsøgning

Produktsøgningswebsteder er hovedsageligt aggregatorer af produkter, der er uploadet til deres forhandlere eller forretningspartnere. De tilbyder normalt kun en simpel brugergrænseflade eller en kundekonto, hvor forhandlerne kan uploade en XML- eller CSV-fil med alle nødvendige produktdata. Ordre- og kundesynkronisering er normalt ikke mulig, selvom der findes nogle undtagelser.

Hjemmesider til prissammenligning

Prissammenligningswebsteder har samme funktionalitet som produktsøgningswebsteder, men de tilbyder en indbygget “prissammenligningsfunktion”, der giver kunderne mulighed for at sortere og liste produkterne baseret på produktprisen.

På nuværende tidspunkt dækker Koongo over 400 produktsøgnings- og prissammenligningswebsteder fra mere end 50 lande verden over! Se den komplette liste.

Feeds

Udtrykket Feed henviser til den XML- eller CSV-fil, der kræves af produktsøgnings- eller prissammenligningswebsteder, og bruges derfor nogle gange som et synonym for disse websteder.

Koongo-dokumentation

Forklaringer på andre udtryk finder du i Koongos dokumentation.

Continue reading →

Begynd at sælge med Koongo i dag

eller kontakt os for flere detaljer