Menu

Blog

Hvordan sælger man på Pinterest-platformen?

Pinterest, der blev lanceret i 2010, er en gratis hjemmeside og nok den mest produktfokuserede sociale medieplatform. Så du bør sælge på Pinterest! Det er baseret på deling og lagring af billeder. Pinterest hjælper dig med at gemme og finde information på internettet ved hjælp af billeder (men også animerede GIF’er og videoer) i form af opslagstavler. Mere specifikt er det en kilde til ideer og inspiration om, men ikke begrænset til, opskrifter, hjem, design og stil.

Pinterest har over 450 millioner brugere (mere end Snapchat og tæt på Tik Tok), 60 % af dem er kvinder, og den største gruppe er 30-49 år. Selvom platformen på det seneste har oplevet en stigning i brugen blandt folk under 25 år. Du skal huske på disse data, hvis du vil sælge på Pinterest, og/eller hvis du vil ramme en bestemt målgruppe. Det er et undervurderet netværk, men der er enorme annoncemuligheder på grund af målgruppens formål med at bruge platformen og dens aldersgruppe.

Hvad er pins på Pinterest?

Hvordan fungerer Pinterest? Og hvad er Pins på Pinterest? Pins er simpelthen bogmærker, som folk kan bruge til at gemme de ideer og den inspiration, de har fundet på Pinterest.
Folk kan søge efter Pins, klikke på en Pin for at lære mere om og gemme de Pins, de kan lide.
Hvis du har en virksomhed, kan du oprette Pins for at fremhæve dine produkter og ideer. Og du kan også strategisk linke dem tilbage til din hjemmeside for at få salg.

Hvad er fordelene ved at sælge på Pinterest?

  • 89 % af brugerne er på Pinterest for at få inspiration til køb, og mere end 25 % af den tid, der bruges på Pinterest, går med shopping.
  • 98% af brugerne har derfor prøvet noget, de tidligere har set på Pinterest, og 50% af brugerne er uden for USA.
  • Pinterest er en kilde til inspiration og er kendt for at være et sted med positivitet. Hvis du skaber smukke og overbevisende Pins, er konverteringspotentialet enormt.
  • Hvis dit mål er at skabe trafik og konverteringer til dit website, er Pinterest en god mulighed for at annoncere, da brugerne er tre gange mere tilbøjelige til at klikke sig videre til et brands website på Pinterest end på andre sociale medieplatforme.
  • Pinterest-annoncer er 2,3 gange billigere pr. konvertering end andre annoncer på sociale medier
  • Antallet af brugere, der handler på Pinterest, voksede med 50 % i første halvdel af 2020, og derfor kan virksomheder finde et stort publikum, der er på Pinterest for at købe produkter.

Ting, du skal bruge, før du starter tilmeldingsprocessen

  • Fastlæg din målgruppe for at være sikker på, at Pinterest er noget for din virksomhed
  • Tjek konkurrencen, så du ved, hvordan du skal fylde tavlerne op
  • Vær klar til at bruge fotos af høj kvalitet og hav UGC klar til brug
  • Tænk mobilt! Pinterest bruges meget mere på mobiltelefoner
  • Planlæg din indholdsstrategi

Ting, du skal overveje, når du sælger på Pinterest

Da de fleste af Pinterests brugere er kvinder, skal du sælge produkter, som kvinder (snarere end mænd) har tendens til at købe.
Folk er glade for at købe på Pinterest, så glem ikke følgende salgsstrategier:

  • Fantastisk kreativ, da Pinterest er meget visuel, skal du bruge fotografier af høj kvalitet
  • SEO, da Pinterest er et visuelt netværk, som folk bruger til at få inspiration, skal du omhyggeligt optimere dit indhold for at få mest muligt ud af det.
  • Rich Pins, brug Rich Pins, da de er en type organiske pins, der automatisk synkroniserer og beriger informationerne fra dit website til dine pins.
  • Promoverede Pins: Du kan bruge promoverede Pins til at skubbe salg direkte fra Pin’en til dit website.
  • Katalog, du kan organisere dine pins efter katalog ved hjælp af en datakilde, og det er en fantastisk måde at promovere dine produkter på.
  • Tags, du kan tagge flere produkter i en enkelt pin med Shop the Look Pins for at krydssælge og øge konverteringerne.
  • UGC: Hvis en influencer bruger dine produkter, skal du genbruge deres indhold, fordi det virker bedre, og dit publikum vil højst sandsynligt købe dine varer.
  • Konkurrencer er en spændende måde at generere masser af repins, likes og delinger på for at øge kendskabet til dit brand og konverteringsmulighederne.
  • Krydspromovering hjælper med at øge kendskabet til og konverteringsraten på dit website.
  • Kuponer, folk elsker ord som gratis, rabatter, tilbud. Tilbyd forfremmelse til dem.

Hvad kan jeg sælge på Pinterest?

Da de fleste af Pinterests brugere er kvinder, og det er et godt sted at få inspiration til opskrifter, hjem, design og stil, skal dine produkter have en forbindelse til de ovennævnte områder og til målgruppens interesser.

Hvordan kan jeg sælge på Pinterest?

Da Pinterests brugere har en købsintention, når de besøger den inspirerende platform, kan du nemt øge dine chancer for at konvertere ved at bruge den dedikerede platform, som Pinterest har skabt.

Pinterest Shopping Ads blev lanceret i 2018, og det er en egen platform til at oprette et katalog til Shopping Ads. Pinterest er en anden platform end de andre, så den bruger ikke søgeord, interesser osv. som de fleste andre netværk. I stedet foretrækker Pinterest at bruge dine egne produktdata til at finde frem til de bedst mulige købere til dit brand og dine produkter.

Så hvis du gerne vil sælge på Pinterest med annoncer, skal du tage følgende skridt:

  1. Opret en Pinterest-forretningskonto
  2. Bekræft din hjemmeside på Pinterest
  3. Tilføj en datakilde
  4. Opret stifterne

På den måde kan detailhandlere få en ny kanal til at promovere deres produkter på en meget enkel måde. Pinterest tjekker konstant katalogerne og holder dem opdateret, og den kan behandle op til 20 millioner produkter.

Omkostninger til annoncer på Pinterest

Er annoncerne praktiske på Pinterest? Det kommer an på det.
Du er nødt til at teste for at forstå, hvordan Pinterest-annoncer fungerer. Og målretningsmulighederne er anderledes end for Facebook-annoncer.
Omkostningerne til annoncer er dog stadig lave sammenlignet med andre platforme (som Facebook), og nogle gange tilbyder Pinterest en gratis startkredit på 100 $.

Derfor kan du efter en indledende testperiode få meget kvalificeret trafik med en høj konverteringsprocent. Du skal huske, at datakilden kommer direkte fra din hjemmeside, så målretningen bliver meget specifik.

Desuden føler publikum ikke, at Pinterest-annoncerne er irriterende (fordi de diskret viser, at de er annoncer). Og de fleste brugere er kvinder med en høj købelyst.

Hvorfor er målretning af Pinterest-annoncer vigtig?

For det første er Pinterest en slags unik platform.
Sociale netværk er normalt ikke så inspirerende omkring produkter, som Pinterest er. Folk tror måske, at det bare er et sted at samle pins og ideer, men det fører også til køb på grund af dets ægthed.

Desuden er målgruppen kvinder, og det gør Pinterest speciel for en bestemt niche.

Pinterest hjælper dig også med at finde den rigtige målgruppe ved hjælp af din egen datakilde i stedet for at bruge interesser, og derfor har du større chancer for at konvertere.

Hvorfor er det en fordel at sælge på Pinterest med Koongo?

Det er nu, Koongo kan hjælpe dig med at sælge produkter på Pinterest-markedspladsen.
Koongo bruger et simpelt CSV-produktfeed til at blive forbundet med din Pinterest-shopping.
På den måde er Koongo i stand til at uploade produkter fra din butik til dit Pinterest-katalog og opdatere lageroplysningerne regelmæssigt. På den måde risikerer du ikke at blive udsolgt, og informationen er altid opdateret med en uovertruffen opdateringsfrekvens.

Som du måske ved, tilbyder Koongo fuld støtte til mere end 500 markedspladser og salgskanaler over hele verden, herunder Pinterest. Du vil ikke fortryde, at du gav Koongo en chance. Det understøtter fuldt ud enhver eksisterende platform fra Shopify, Magento, Prestashop, CCV Shop til enhver tredjeparts brugerdefineret platform. Du skal bare tilmelde dig for at se, hvordan Koongo er i stand til at øge dit salg. Der er ingen risiko forbundet, 30 dages gratis prøveperiode er tilgængelig.

For flere detaljer kan du tjekke Pinterest-integrationsmanualen eller kontakte os på support@koongo.com. Vi vil med glæde hjælpe dig med din Pinterest-integration.

Continue reading →

Begynd at sælge med Koongo i dag

eller kontakt os for flere detaljer