Da Google Shopping for nylig har annonceret en opdatering af sin produktdatafil (dvs. feed-layout), tog vi de nødvendige skridt og opdaterede Google Shopping-feedet i vores Koongo-database. Selvom dine nuværende opsatte Google-kanaler stadig fungerer uden problemer, opfordrer vi dig til at opdatere dine Google-kanaler for at holde dig foran dine konkurrenter, da Google rangerer sælgere med et mere præcist og opdateret produktdatafeed højere, og dermed har du større chance for at tiltrække nye kunders opmærksomhed!
Fra den 30. september begynder Google at håndhæve den opdaterede feed-specifikation globalt, men forhandlere kan indsende de nye feeds med det samme.
Ændringer i Google Shopping i detaljer
Alle de nye feed-attributter er valgfrie, så så længe du ikke finder disse nye felter nyttige, er der ingen grund til at tilføje dem. Alle de nye attributter giver forhandlerne flere muligheder for at beskrive deres produkter og giver dermed forhandlerne mulighed for at opnå en konkurrencemæssig fordel, som nævnt ovenfor.
tilgængelighed_dato (!)
- Beskrivelse: Hvis du accepterer ordrer på produkter, der kan forudbestilles, skal du bruge denne attribut til at angive, hvornår produktet bliver tilgængeligt for levering.
- Nedskrevet værdi: “tilgængelig for bestilling
- Sørg for at opdatere availability_date-attributten, da denne værdi ikke længere vil være i brug.
størrelse_type
- Beskrivelse: Brug denne attribut til at angive, hvordan din vare er skåret.
- Statiske værdier: Regular, Petite, Plus, Big and Tall, Maternity
størrelse_system
- Beskrivelse: Brug denne attribut til at angive det lands størrelsessystem, som du indsender din vare i.
- Statiske værdier: US, UK, EU, DE, FR, JP, CN, IT, BR, MEX, AU
mobil_link
- Beskrivelse: Du kan bruge denne attribut til at give links til mobiloptimerede versioner af landingssiderne for dine produkter. Et mobiloptimeret link, der er adskilt fra den URL, du angiver i “link”-attributten, giver en bedre brugeroplevelse.
is_bundle
- Beskrivelse: Forhandlerdefinerede bundter er brugerdefinerede grupperinger af forskellige produkter, der er defineret af en forhandler og sælges sammen til en enkelt pris.
- Værdier: SAND, FALSK
aldersgruppe
- NYE værdier til rådighed: Nyfødt, spædbarn, småbørn
Hvordan opdaterer jeg Google Shopping-feeds?
Brugere af SEOshop, Biedmeer og Shopify
Hvis du er bruger af SEOshop, Biedmeer eller Shopify med installeret Koongo-app, skal du bare justere Attribute Mapping i dine Google Shopping-kanaldetaljer, da vi allerede har implementeret alle ændringerne i Google-feed.
Magento-brugere
Hvis du er bruger af Magento, skal du blot navigere til din backend > Koongo > Export Profiles og klikke på knappen Update Feeds and Taxonomies. Du har kun ret til at downloade de nyeste feeds og taksonomier, så længe din support- og opdateringsperiode er gyldig. Hvis ikke, vil systemet vise en meddelelse og opfordre dig til at forlænge din support- og opdateringsperiode.
- Glem ikke at opgradere din Koongo Connector til Magento, da en ny version (6.4.0.0) blev udgivet for et par uger siden!