Menu

Blog

Sådan sælger du på Bol.com markedsplads

Forsøger du at øge dit salg? Har du prøvet at sælge på Bol.com? Bol.com er den førende webshop i Holland inden for bøger, legetøj, elektronik og mange andre produktkategorier. Ifølge en undersøgelse, der blev offentliggjort i 2015, er det det stærkeste detailhandelsmærke med den højeste forventede vækst i Holland.

Det startede som en online boghandel tilbage i 1999. Og det er i øjeblikket den største markedsplads for en lang række produkter i Holland og Belgien. Det er fuldt integreret med Koongo, og det er en fremragende salgskanal for forhandlere, der henvender sig til disse markeder. Vi forklarer, hvordan man sælger på Bol.com, så du kan få alle relevante oplysninger til at begynde at sælge med succes på den førende hollandske markedsplads online.

Hvad er Bol.com? Hvad er det til? Den er vokset gradvist i løbet af de sidste 20 år og er i dag den førende og største online markedsplads i Holland og Belgien, der sælger mere end Amazon i Benelux-landene. Det massive og førsteklasses katalog med +16 millioner produkter, fremragende kundeservice og interessante specialbetingelser som gratis og hurtig levering (næste dag) på de fleste af deres produkter (98 % leveres til tiden) har gjort Bol.com til det bedste valg for mange hollandske og belgiske kunder.

Sælg på Bol.com Marketplace: Fordele

Bol.com’s interface og design er intuitivt og rent og tilbyder et stort katalog (+16 mio.), som Bol.com’s kunder sætter stor pris på. Hvad angår sælgere og købmænd, tilbyder Bol interessante funktioner til at starte forskellige marketingkampagner. Brugen af Bol.com’s repricing-motor gør det nemt at oprette daglige tilbud eller særlige rabatter. Men den største fordel ved at sælge på Bol Marketplace er et stort antal tillidsfulde kunder. Omkring 15 millioner om måneden har de formået at holde i alle disse år i Holland, Belgien og Luxembourg. Det er vigtigt at bemærke:

  • Sælgere betaler, når de sælger, uden faste gebyrer: Sælgere har fri adgang til Bol-markedspladsen og dens ressourcer. Sælgere vil kun blive opkrævet en provision og et fast beløb, når et produkt sælges. Det er enkelt, du behøver ikke at betale noget, hvis der ikke kommer noget salg ind.
  • Sælgerne har adgang til et stort antal trofaste kunder, der hovedsageligt befinder sig i Holland og Belgien. Og det er en fantastisk måde at udvide din e-handelsvirksomhed på, især på disse markeder.
  • Sælgere får adgang til Bol-produktmålretning, statistikker og kundeoplysninger for bedre at kunne identificere potentialer. Juster produktpriserne for at blive mere konkurrencedygtige eller øge salget ved hjælp af marketingkampagner, daglige tilbud eller særlige rabatter.
  • Sælgere kan også bruge Bol.coms distributionsnetværk i Holland til at hjælpe med opfyldelse, opbevaring og forsendelsesmuligheder.

Ting, du skal overveje, hvis du sælger på Bol.com

Hvis du gerne vil begynde at sælge på Bol.com, er det vigtigt at gennemgå deres begrænsninger og krav, før du opretter en virksomhedskonto og sælger produkter via Bol.com. Det vigtigste krav er at registrere din virksomhed i Holland eller Belgien og få en registrering hos handelskammeret. For eksempel kan tyske, franske, spanske eller italienske virksomheder ikke sælge produkter via Bol.com, medmindre de registrerer sig i Holland eller Belgien. Yderligere mindre krav omfatter obligatoriske gyldige EAN-koder, begrænsede produktkategorier og tilgængelige forsendelsesmuligheder, som burde være ligetil at opfylde.

Hvad kan jeg sælge på Bol.com’s markedsplads?

Når du har fået lov til at sælge dine produkter på Bol.com, vil du blive glad for at vide, at Bol.com har mere end 15 millioner aktive brugere. De søger næsten alt, herunder elektronik, mobiltelefoner, tablets, bærbare computere, højttalere, bøger, legetøj, spil, mode, smykker, tøj, babytilbehør, sundhedsprodukter, tasker og rejseartikler. Med en så stor brugerbase giver Bol.com et stort potentiale for at øge din butiks salg med minimal risiko. Desuden opkræver Bol.com ikke faste sælgergebyrer, men i stedet en kommission baseret på din produktkategori (fra 5 % til 17 %) og et lille fast beløb (fra 1 € til 3 €) pr. solgt enhed.

Der er nogle bedste fremgangsmåder for at sælge på Bol.com, som helt sikkert vil øge dit salg og udvide dine visninger:

  • Prøv at tilbyde overkommelige muligheder for hurtig og gratis Bol.com-forsendelse til dine kunder
  • Prøv at sætte produktpriserne så lavt som muligt takket være Bol.coms repricing-motor
  • Prøv at arbejde grundigt med dine kampagner med kvalitetsbilleder, udvælgelse af produkter, nøgleord, titler og nøjagtige beskrivelser.
  • Prøv at bevare en flydende og løsningsorienteret holdning til dine kunder. At levere enkle løsninger på mulige problemer så hurtigt som muligt.

Hvorfor er det en fordel at sælge på Bol.com med Koongo?

Koongo er fuldt integreret med Bol.com markedsplads. Og de har for nylig implementeret en API-løsning, der gør det muligt at integrere enhver butiksplatform med Bol.com. Fra nu af vil API’en synkronisere dine produktpriser, lagerbeholdninger og nye produkter i realtid. Det er muligt at få alle dine ordrer replikeret automatisk i din butik og i Koongo. Koongo tilbyder nu en ordresynkroniseringsfunktion mellem Bol.com og Koongo til Shopify-, Magento- og CCV Shop-platforme. Du kan udføre alle ordrer fra et enkelt administrationspunkt (forsendelse, sporing, returnering, fakturaer) uden behov for at gå ind på Bol.com for at håndtere en indgående ordre.

Desuden vil Koongo altid holde dine data opdateret med en uovertruffen opdateringsfrekvens for både produkter og ordrer. Den opdaterer automatisk alle ændringer, der foretages i din butik. Du får mulighed for at tilpasse dine tilbud, produkt- og forsendelsespriser før andre forhandlere, så du altid kan tilbyde den bedst mulige handel.

Derudover tilbyder salg på Bol.com med Koongo mange andre avancerede funktioner som f.eks:

  • Avancerede filtreringsfunktioner: Du kan filtrere næsten alt, så du kun eksporterer det, du har brug for. Fra produktattributter til specifikke søgeord.
  • Funktioner til kortlægning af kategorier: Du kan kortlægge dine eksisterende kategorier med dem, der leveres af Bol.com markedsplads
  • Derudover er transformationsfunktionerne omfattende: Du vil kunne redigere og transformere alle dine katalogattributoplysninger og -data takket være Koongos indbyggede transformationsværktøjer. Desuden vil valutaomregnings- og valutakursværktøjet, de udvidede betingede værktøjer, den avancerede attributudgave og brugen af regulære udtryk til at udføre en produktprisløftning eller attributudgave automatisk helt sikkert forbedre din datafeedkvalitet.
  • API-forbindelsen vil holde alle dine katalogoplysninger opdateret, produktpriserne tilpasset og håndtere ordrer automatisk og ubesværet fra din Store- eller Koongo-platform.

Som du måske ved, tilbyder Koongo fuld support til mere end 500+ markedspladser og salgskanaler over hele verden, herunder Bol.com. Du vil ikke fortryde, at du gav Koongo en chance. Det understøtter fuldt ud enhver eksisterende platform fra Shopify, Magento, Prestashop, CCV Shop, Lightspeed, WooCommerce til enhver brugerdefineret platform. Bare tilmeld dig prøveperioden for at se, hvordan Koongo er i stand til at øge dit salg. Der er ingen risiko, der gives 30 dages gratis prøveperiode.

For flere detaljer kan du tjekke Bol-integrationsmanualen eller kontakte os på support@koongo.com. Vi vil med glæde hjælpe dig med Bol.com-integrationen.

Continue reading →

Begynd at sælge med Koongo i dag

eller kontakt os for flere detaljer